W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Polityce „cookies”.
FAQ

Dlaczego warto zaufać SuperMemo?

Firma SuperMemo World sp. z o.o. działa na rynku edukacji i szkoleń od 1991 roku. Z każdym rokiem wykorzystujemy nasze rosnące doświadczenie do tego, aby nasze produkty były coraz bardziej przyjazne i skuteczne.

Wieloletnie doświadczenie zostało poparte badaniami naukowymi, dzięki którym wypracowaliśmy pionierską metodę SuperMemo, optymalizującą proces nauki i powtarzania nowych informacji. Użytkownik uczy się szybciej i skuteczniej, ponieważ powtarza tylko materiał, który tego wymaga, nie tracąc czasu na powtórki tego, co już pamięta.

Mam problem z logowaniem się do serwisu. Z czego to wynika?

W ostatnim czasie zmodyfikowaliśmy sposób logowania się do platformy supermemo.net. Od tego momentu logowanie do platforym jest możliwe TYLKO przy pomocy loginu (a nie loginu lub maila) i odpowiedniego hasła. Dla nowszych kont email jest jednoczeście loginem, jednak dla kont starszych login może być różnym od email'a. W takich przypadkach logowanie możliwe jest tylko przy pomocy loginu.

Poza tym każda osoba, która chce zalogować się do platformy musi mieć zweryfikowany adres e-mail. Tzn. potwierdzenie, że wskazany przy rejestracji email jest faktycznie własnością osoby rejestrującej się.

Jeśli zatem masz problemy z logowaniem upewnij się, że logujesz się przy pomocy loginu i, jeśli to nie rozwiąże problemu, poproś nas o weryfikację adresu email wysyłąc informację na 'Zgłoś problem'.

Jak można uzyskać dostęp do kursu?

Dostęp do kursu możliwy jest na jeden z czterech sposobów:

  • Płatność SMS-em – po wejściu na dany kurs, w prawym panelu znajduje się informacja, na jaki numer należy wysłać SMS o podanej treści. Następnie Użytkownik otrzymuje wiadomość zwrotną z kodem dostępu, który należy wpisać również w prawym panelu.
  • Płatność kartą płatniczą – kurs jest udostępniony natychmiast po potwierdzeniu transakcji.
  • Płatność przelewem bankowym – kurs jest udostępniony do 3 dni roboczych od momentu zaksięgowania wpłaty na koncie bankowym SuperMemo World sp. z o.o.
  • Promocyjny kod dostępu – związany z działaniami promocyjnymi. Należy go wpisać w miejscu kodu SMS, w prawym panelu przy wybranym kursie.

Po wysłaniu SMS nie otrzymałem/am zwrotnie kodu dostępu.

Proszę skorzystać z formularza reklamacyjnego obsługi SMS: https://ssl.dotpay.pl/reklamacja.

Kod dostępu nie działa.

Należy sprawdzić, czy kod dostępu wpisywany jest przy kursie, dla którego jest przeznaczony. Jeśli kod nie działa, proszę wysłać go nam korzystając z formularza kontaktowego wraz z opisem problemu: http://www.supermemo.net.pl/pages/util/abuse.smnet.

Gdzie wpisać kod pozwalający na darmowy dostęp do kursu?

Przy każdym płatnym kursie (poza kursem z lektorem), dostępnym na serwisie, w prawym panelu jest miejsce do wpisania kodu dostępu.

Czy płatność kartą płatniczą jest bezpieczna?

SuperMemo World sp. z o. korzysta z usług POLCARD SA, największego w Polsce centrum autoryzacyjno-rozliczeniowego kart płatniczych. Dzięki temu transakcje z użyciem kart płatniczych są bezpieczne, a wpisywane dane są chronione z wykorzystaniem protokołu SSL.

Czy każdą kartą płatniczą mogę opłacić kurs?

Akceptowane karty płatnicze to: PolCard, MasterCard, Visa, Diners Club International, JCB. Możliwość opłaty kartą Visa Electron zależy od banku wystawiającego kartę.

Czy opcja Wypróbuj daje dostęp do całego materiału?

Wybierając opcję Wypróbuj Użytkownik ma dostęp do całości materiału, jednak proces nauki nie jest zapisywany, a co za tym idzie – nie są wyznaczane powtórki nauczonego materiału.

Mimo zapłaty za kurs nie mam do niego dostępu.

Kurs opłacony kartą płatniczą i poprzez SMS powinien być dostępny od razu. W przypadku przelewu bankowego kurs udostępniany jest do 3 dni roboczych od momentu zaksięgowania wpłaty na koncie SuperMemo World sp. z o.o.

Jaki poziom kursu jest dla mnie odpowiedni?

Przygotowaliśmy dla Użytkowników testy, które mogą pomóc w wyborze odpowiedniego poziomu. Po wypełnieniu odpowiedniego testu należy wcisnąć przycisk Zakończ egzamin, aby zobaczyć podsumowanie. Odnośniki do testów są dostępne poniżej:

Jak można śledzić swoje postępy w nauce?

Postęp nauki widoczny jest po zalogowaniu w menu Witaj -> Pulpit. W tym samym miejscu można również wybrać statystyki dla konkretnego kursu.

Co to jest współczynnik zapominania?

Jest to procentowa wartość, która określa, jaki procent materiału Użytkownik może zapomnieć w toku nauki.

Przykładowo: Jeśli domyślnie współczynnik wynosi 10%, to algorytm SuperMemo będzie wyznaczał powtórki w taki sposób, aby Użytkownik trwale pamiętał 90% przerobionego materiału. Zmniejszenie wskaźnika będzie powodowało zwiększenie liczby powtórek dla przerobionego materiału.

Co to jest interwał?

Jest to liczba dni pomiędzy powtórkami danego ćwiczenia.

Jak wypisać się z danego kursu?

W menu Witaj -> Pulpit należy wybrać przycisk Wypisz się. Operacja jest nieodwracalna, więc po wypisaniu się z kursu nie będzie możliwości ponownego wrócenia do niego przy zachowaniu poprzedniego postępu w nauce.

Czy po ponownym wykupieniu abonamentu za kurs stracę dotychczasowy postęp nauki?

Nie. Dla każdego użytkownika zapisywana jest cała historia nauki, dlatego po ponownym wykupieniu kursu będzie widoczny dotychczasowy postęp wraz z powtórkami.

Czy po zakończeniu kursu dostęp do powtórek będzie aktywny?

Część kursów umożliwia dostęp do darmowych powtórek po upływie wykupionego okresu nauki. Informacja o tym, czy dany kurs umożliwia darmowe powtarzanie przerobionego materiału i w ramach jakiego abonamentu ta opcja jest możliwa, znajduje się w jego opisie.

W niektórych stronach nie miejsca na wpisanie odpowiedzi. Czy to jest błąd?

Nie jest to błąd. Jest to jedynie typ ćwiczenia, w którym odpowiedzi udzielamy w pamięci lub ustnie.

Jak wyłączyć skaczące emotikony w trakcie nauki?

W menu Profil należy odznaczyć opcję Wyświetlaj szczegółowe informacje parametrów nauki.

Nie mam dźwięków w trakcie nauki. Co zrobić?

W menu Profil należy odznaczyć opcję Nie odtwarzaj dźwięków podczas nauki. Jeśli to nie pomaga, należy zainstalować najnowszą wersję Flash Player dostępnego pod adresem http://www.adobe.com/products/flashplayer.

W jaki sposób sporządzany jest ranking?

Pozycja w rankingu zależy od sumy interwałów powtórek, które nie są zaległe. Aby być wyżej w rankingu nie wystarczy mieć dużej ilości powtórek wprowadzonych do procesu nauki. Równie ważne jest ich systematyczne przerabianie.

Czy jest możliwość powiadamiania o powtórkach?

Obecnie nie ma takiej możliwości.

Czy jest możliwość wyłączenia strony z procesu nauki?

Stronę można wyłączyć z nauki poprzez wybranie opcji Zapamiętaj trwale. Aby przywrócić wyłączoną stronę do procesu powtórek, należy odszukać ją w drzewie kursu i wybrać opcję Dodaj do nauki.

Gdzie widoczne są moje kursy?

Kursy użytkowników widoczne są w menu Kursy -> Edycja.

Jak mam zgłosić błąd, który występuje w kursie?

W stopce strony supermemo.net.pl znajduje się opcja Zgłoś problem. Wciśnięcie jej spowoduje przeniesienie do formularza, gdzie można opisać błąd dla aktualnej strony kursu. Ewentualne błędy w kursach są sprawdzane i poprawiane w najszybszym możliwym czasie po ich zgłoszeniu.

Czy możliwe jest wrzucenie kursu SuperMemo UX na platformę?

Obecnie nie ma takiej możliwości.